(Literar-)Ästhetisches Lernen und Kulturelle Bildung: Zentrale Begrifflichkeiten und ihre Relevanz für die Lehrer*innenbildung
Massek, Corinna ; Miller, Susanne ; Josting, PetraIn: Herausforderung Lehrer*innenbildung: Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ), Jg. 4 H. 1, S. 196-2132021Academia’s Stockholm Syndrome: The Ambivalent Status of Rankings in Higher Education (Research)
Brankovic, JelenaIn: International Higher Education, Jg. 107 H. Summer Issue, S. 11-122021Adequate Utilization of Emergency Services in Germany: Is There a Differential by Migration Background?
Sauzet, Odile ; David, Matthias ; Naghavi, Baharan ; Borde, Theda ; Sehouli, Jalid ; Razum, OliverIn: Frontiers in Public Health, Jg. 82021After COVID, What’s Next for Pharma Supply Chains?
Ehrhardt, Marcus ; O'Brien, Christine ; Heising, WilderichIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 73-792022"Alexa, you're really stupid": A Longitudinal Field Study on Communication Breakdowns between Family Members and a Voice Assistant
Varonina, Lina ; Szczuka, Jessica ; Strathmann, Clara ; Bohnenkamp, Lisa Michelle ; Krämer, Nicole ; Kopp, StefanIn: Frontiers in Computer Science, Jg. 4, S. 791704 ff.2022An agent-based market simulation for enriching innovation management education
Stummer, Christian ; Kiesling, ElmarIn: Central European Journal of Operations Research, Jg. 29 H. 1, S. 143-1462021An exploration of the ankle-biters and their role in business ecosystems
Singh, Anil Kumar ; Garg, JanveeIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 45-572022Anerkennung und habituelle (Un-)Passung auf der Ebene der Schüler*innen-Lehrer*innenbeziehung. Rekonstruktionen entlang der Schüler*innenperspektive
te Poel, KathrinIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung (PFLB), Jg. 3 H. 22021Anforderungen und Antinomien des Lehrer*innenberufs. Forschendes Lernen als Instrument der professionellen Begegnung im Rahmen der (Sport-)Lehrkräfte [...]
Ukley, NilsIn: Die Materialwerkstatt (DiMawe). Zeitschrift für Konzepte und Arbeitsmaterialien für Lehrer*innenbildung und Unterricht, Jg. 3 H. 4, S. 32-392021Are liberal objections to consumption corridors justified? On the relation of freedom and limits in green liberal thought
Gumbert, Tobias ; Bohn, Carolin26.2.2021Assessing the Determinants of the Wish to Die among the Elderly Population in Ghana
Simmons, Sally Sonia ; Maiolo, Valeria ; Ahinkorah, Bright Opoku ; Hagan Jr., John Elvis ; Seidu, Abdul-Aziz ; Schack, ThomasIn: Geriatrics, Jg. 6 H. 12021Asymptotic properties of estimators for seasonally cointegrated state space Models obtained using the CVA Subspace Method
Bauer, Dietmar ; Buschmeier, RainerIn: Entropy, Jg. 23 H. 42021Aufgaben und Zuständigkeiten von allgemeinen und sonderpädagogischen Lehrkräften sowie Fachkräften der Schulsozialarbeit in inklusiven Schulen der [...]
Neumann, Phillip ; Grüter, Sandra ; Eckel, Lisa ; Lütje-Klose, Birgit ; Wild, Elke ; Gorges, JuliaIn: Zeitschrift für Heilpädagogik, Jg. 73 H. 4, S. 164-1772021Bestimmt das Angebot die Förderquote? – Effekte der räumlichen Nähe von Förderschulen auf den Anteil von Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf an [...]
Goldan, Janka ; Grosche, MichaelIn: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Jg. 24 H. 3, S. 693-7132021Better Batteries – Better Recycling?
Nowak, Sascha ; Wiemers-Meyer, SimonIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 36-382022Between Social Protests and a Global Pandemic: Working Transitions under the Economic Effects of COVID-19
Rivera, Valentina ; Castro, FranciscaIn: Social Sciences, Jg. 10 H. 42021Bridging the Gap: Making Sense of the Disaccord between Migrants’ Education and Occupation
Waldendorf, AnicaIn: Social Inclusion, Jg. 9 H. 1, S. 130-1392021Carbon Capture and Utilization – A new building block for Circular Economy?
Frieden, FlorianIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 80-952021Citizen science in South Africa: Rhetoric and reality
Weingart, Peter ; Meyer, CorliaIn: Public Understanding of Science, Jg. 30 H. 5, S. 605-6202021