
Das Abgangs- (Austritts-) Interview als Instrument der Personalführung
In: Personal, Jg. 38.1986 H. 1, S. 22-252009


Academia’s Stockholm Syndrome: The Ambivalent Status of Rankings in Higher Education (Research)
In: International Higher Education, Jg. 107 H. Summer Issue, S. 11-122021
Accelerating the processes of innovation
Degussa's new bonus system creates innovation incentives for creavis employeesIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 21-242004
Account management 2.0
from silo thinking to integrated account developmentIn: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 77-862014
"Acting as a moral human being - Neglecting economic studies" Situation, Concepts and Challenges of Economic Studies at German Primary Schools
In: Journal of Social Science Education, Jg. 4 H. 1, S. 113-1322005
Adapting the European Health Literacy Survey for Fourth-Grade Students in Germany: Questionnaire Development and Qualitative Pretest
In: Health Literacy Research and Practice, Jg. 4 H. 2, S. e119-e1282020
Adapting the European Health Literacy Survey Questionnaire for Fourth-Grade Students in Germany: Validation and Psychometric Analysis
In: Health Literacy Research and Practice, Jg. 4 H. 3, S. e144-e1592020
Adaptive Behavior System II - Eine erste Überprüfung der psychometrischen Eigenschaften der deutschen Erwachsenenversion
In: Empirische Sonderpädagogik, Jg. 9 H. 1, S. 3-182017
Adequate Utilization of Emergency Services in Germany: Is There a Differential by Migration Background?
In: Frontiers in Public Health, Jg. 82021
After COVID, What’s Next for Pharma Supply Chains?
In: Journal of Business Chemistry, H. Journal of Business Chemistry, S. 73-792022

Aggregating infinitely many probability measures
In: Theory and Decision, Jg. 78 H. 2, S. 319-3372015
AI meets DA
In: Papers in applied linguistics Münster, H. Papers in applied linguistics Münster, S.4.6.2001
"Alexa, you're really stupid": A Longitudinal Field Study on Communication Breakdowns between Family Members and a Voice Assistant
In: Frontiers in Computer Science, Jg. 4, S. 791704 ff.2022
„Alles, was schwer ist, geht unter.“ Warum Lehrer*innen-Vorstellungen wichtig sind – Ein Konzept für eine Seminarsequenz zum Thema „Schwimmen und Sinken“
In: Herausforderung Lehrer*innenbildung: Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ), Jg. 4 H. 22020

Als-ob-Professionalisierung in der Soziologie. Überlegungen zu einer nachhaltigen Lehre am Beispiel der Organisationssoziologie
In: Soziologie, Jg. 32 H. 2, S. 5-222003
